

TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODEL DERS İÇİ ETKİNLİKLER
Türkiye Yüzyılı Maarif Model kapsamında planlanan etkinlikler öğrencilerimiz tarafından büyük bir ilgiyle karşılandı. Öğrencilerin daha aktif rol alması ve farklı yöntemlerle derslerin işlenmesi öğrencilerin derslere olan katılımını ve verimini arttırdı.10. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersi kapsamında sözcük dağarcığını geliştirmek,kelime hazinesine katkı sağlayarak Türkçenin doğru kullanılmasını sağlamak, ses ve diksiyon konularında katkı sağlamak amacıyla "Kelime Oyunu" isimli oyun oynatıldı. Öğrenci aktifliği göz önünde tutularak, yaparak ve yaşayarak öğrenme sağlandı.10.sınıf kalıtımın genel ilkelerini açıklar kazanımı kapsamında kan gruplarını tayin testi yapıldı.11.sınıf kalp, kan ve damarların yapı görev ve işleyişini açıklar kazanımı kapsamında kalp diseksiyonu etkinliğimiz yapıldı.Tarih Dersi - "Padişahlar Oyunu" Etkinliği 10. sınıf Tarih dersi kapsamında Osmanlı padişahlarının hayatlarını, dönemlerindeki önemli olayları ve yönetim anlayışlarını pekiştirmek amacıyla "Padişahlar Oyunu" isimli etkinlik gerçekleştirildi. Bu etkinlik, öğrencilerin tarihsel bilgilerini eğlenceli ve etkileşimli bir şekilde öğrenmelerine katkı sağlamak amacıyla düzenlendi.Öğrenciler, padişah isimleri üzerinden soru-cevap yöntemiyle hem bilgilerini tazeledi hem de öğrenmeyi daha kalıcı hale getirdi. Öğrenci aktifliği ön planda tutularak, yaparak ve yaşayarak öğrenme sağlandı. Böylece Osmanlı padişahları ile ilgili temel bilgiler eğlenceli bir ortamda tekrar edilerek öğrencilerin tarih bilinci güçlendirildi. Coğrafya dersimizde Harita üzerinde ülkelerin yerini gösterme etkinliği yapıldı.9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersinde önceki öğrenmeleri hatırlatma amacıyla tüm kademede "Bir Soru Bir Cevap" etkinliği yapıldı. Yapılan bu oyun ile öğrencilerin önceki öğrenmeleri hatırlaması sağlanarak "hikaye" konusu pekiştirildi. Aynı zamanda iki grup halinde oynanan oyunda,takım üyeleri birbirinin öğrenmesinden sorumlu tutuldu. Öğrencilerin bu sayede takım ruhunu da geliştirmeleri sağlandı.